Matkatoimisto lähetti muutama päivä sittten viestin, joka aiheutti minussa tahatonta hihitystä - monta päivää:
"Yksi asia mistä haluan kysyä sinulta koskee Vladivostokin hotellista,
se ehdotettu Zhemzhuzhina hotelli on surkea (juuri ryhmämme on saapunut takaisin ja ovat olleet siinä hotellissa)
Sopiiko sinulle joku muu hotelli?"
Mitä tällaiseen viestiin voisi vastata?" Ei, haluan ehdottomasti yöpyä hotellissa, jonka olette juuri luokitellut surkeaksi." Hell yeah, vaihtoon meni ja pyysin vielä tason nostoa, jos ei hinta pompsahda pilviin. Ensimmäinen vaihtoehto oli 70 e / yö, joka mielestäni oli todella edullinen.
Arvostan tuollaista suoruutta, mutta itse asiakaspalvelutehtävissä työskentelevänä, ja markkinointia opiskelleena tiedän, että suoruus ei välttämättä ole aina hyvästä.
Tällä kertaa viesti oli, että hotelli on surkea, mutta joku runoniekka olisi asian ilmaissut kaunnistellen, laimeammin, mahdollisesti jopa ns. diplomaattisemmin "Olemme saaneet edelliseltä vierailuryhmältä palautetta, että hotelli ei täytä laatuvaatimuksiamme ja siksi suosittelemme teille hotellin vaihtoa". Vaikkapa noin. Mutta eihän hotelli matkatoimiston ole? Hehän vain buukkaavat sinne yöt ja jos paikka on surea, niin miksipä tätä ei voisi kertoa maksavalle asiakkaalle.
Surkean hotellin tilalle ehdotettiin 15€ / yö kalliimpaa Hotel Astoria (Partizanskiy Prospekt, 44, Vladivostok). Kuvien perusteella hotelli näyttää ihan fiksulta ja arvostelutkin on erinomaiset. Etenkin aamupalaa kehuttu, jossa tarjolla mm. blinejä ja kaviaaria (tämä taisi vaikuttaa eniten valintaani). Sijainti on aavistuksen etäällä keskustasta (n. 20 min kävelymatka) ja hotellia suositellaankin enemmän liikematkoille, kuin kaupunkimatkailuun. Luulen, että kävely ennen junamatkaa tekee ihan hyvää ja tuleepa kokeiltua julkisiakin.
Valitsin siis tämän ja kiroan sitten vasta paikan päällä sijaintia. Tosin siinä voi käydä kuin avaruudessaa eli kukaan ei kuule huutoani...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti